Combhajlítózás mindhalálig

2016-01-17

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Van itten a magyar közsportban egy-két mánia: szinte fetisiszta módon állnak hozzá a hátsóváll és a combhajlító edzéshez, és ezzel olyan nagy baj nem lenne, ha combhajlítóedzés-mániásoknak lenne combja legalább, vagy hasonlóan a hátsóváll-fanoknak válla. Az edzés aprólékossággá fokozásának szintjét nem olyan nagy baj kitárgyalni.

 

 

negatívban nyomó mániát most nem keverném ide, mert az már komoly elmebaj, miközben alapesetben itt szimpla félreértésről van szó. 

Hátsó vállat ugyanis kell edzeni. Nincs semmi baj a hátsó váll edzésével; baj annak piedesztálra emelésével van. Hallottál már külön napra tett hátsóváll edzésről? Én sajnos igen. Az arányokkal van baj, a hátsóválledzés-mániákusoknak ugyanis nem biztos, hogy benne van az edzéstervükben az apró, szinte lényegtelen gyakorlat, a guggolás. (Félrértés ne essék: az nem jó hátsó vállra.)

 Lányoknak jó lesz a kis popsijukra

A combhajlító edzés hasonló agyrém szinten van priorotásban. Erre szerencsére van magyarázatom: sokan összekeverik a saját valóságukat a Mr. Olympia felkészüléssel. Bizony, a komoly versenyeken komoly versenyzők el tudnak vérezni egy fejletlen - vagy inkább csak nem elég száraz - combhajlítóval, amitől elég sok marha érzi úgy (erős szereptévesztés miatt), hogy aztán a combhajlító edzés a világ legfontosabb dolga. Pedig a combhajlító szárazságot nem igen nézik a hétköznapokban, sem a strandon. Még a prosztók is a fekvenyomó súllyal meg a pajszer mérettel vannak elfoglalva, egy kocsmában sem halottam még, hogy te öcsém, osztán mennyire száraz a combhajlítód? És ez nem csak azért van, mert nem járok kocsmába.

Felháborító dolgot fogok most mondani:

nem biztos, hogy mindenkinek kell edzeni egyáltalán a combhajlítót.

Mielőtt megfogadjuk szilveszterkor, hogy csakis olyan terembe járunk ezután, ahol 42 féle combhajlító gép van, tegyük fel magunknak az első kérdést: guggolunk-e egyáltalán?

Ha a válasz igen, jöhet a második kérdés: jól guggoluk-e?

A guggolás ugyanis sajnos brutálisan jó, összetett gyakorlat. Nem lehet csak combfeszítőből guggolni, ha jól guggolunk. Persze balfaszguggolással, azaz rogyasztással lehet, de ez legalább a feszítőnek sem ér semmit. 

 

A guggolás anatómiája úgy néz ki, hogy lefelé menet és alul, amikor beülünk a súllyal, brutális terhelést kap a farizom és a combhajlító. Persze ehhez tényleg be kell ülni a súllyal, ami mellékesen a guggolás lényege.

Innen megindulva a farizom és a combhajlító dolgozik (brutálisan, ugye) majd emelkedő felsőcombnál kapcsolódik be a combfeszítő, miközben a hajlító még mindig dolgozik. Innen állunk fel a terhelést a feszítő irányába eltolva. Mindez persze normális végrehajtást feltételez megfelelő mélységgel és technikával, nem rugózást, pattogást és a súly alá beugrálást. 

Hasonlóan működik (bármilyen hihetetlen is) a lábtológép. Egy jól végrehajtott lábtolás kegyetlenül megdolgozza a combhajlítót is - ez alatt nem az öt centis mozgástartomány, hanem a teljesen beengedett ismétlések értendők.

Aki rendesen, intenzíven végzi ezeket a gyakorlatokat (és nem 3 sorozatban), annak nem kell aggódni, hogy fáj-e a dereka az amúgy 90%-ban szar fekvő hajlító gép miatt - mert nem akar fekvő hajlítózni. És nem is kell neki.

Ha guggolás után nincs kikészülve a combhajlítód, akkor nem guggoltál.

Mondhatnám azt is, hogy ha guggolás után az a legnagyobb gondod, hogy hol a hajlítógép, akkor vagy versenyző vagy, vagy meg kéne tanulni guggolni.

Vannak ún. összetett gyakorlatok, amelyeket  vagy nem kell, vagy nem lehet (vagy csak nagyon nagy hozzáértéssel lehet) izoláltan végezni. Ilyen a guggolás: az egész lábat megdolgoztatja.

Ezért érdemes megtanulni és akkor nem kell hülyeségek miatt aggódni, mert guggolás nélkül eleve nem sok jó láb készült a világtörténelemben, miközben kizárólag guggolással azért össze lehet hozni valamit.


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz nem ...
A tartalom: Debreczeni Gábor, Dr. Gődény György, Mészáros László, Bunny okosítás. ...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!