Extrudált marhaburger

2017-07-07

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Nem a marhát extrudáljuk, hanem megpróbáljuk a szénhidrát részt kiküszübölni egy primitív módszerrel, a diéta érdekében.

Ideje hogy a gasztronómiai vizeire evezzünk, bár a gasztronómiának vize nem sok van, maximum bora, azt mi meg nem iszunk, mert 


a.) nagyon komoly sportolók vagyunk
b.) borban az igazság
c.) ha kell, belerakjuk a pörkűttbe.

Na, amit most csinálunk, ahhoz nem kell bor. Bár meg lehet azzal is próbálni.

Beszélgessünk a marhaságokról. Na most persze a gond, hogy ezt maximum olvasni tudod, válaszolni meg maximum levélben, de sebaj.
Magyarország burger nagyhatalom lett. Ez most hatalmas trendidivat, amit mi egy pillanatig sem akarunk követni, de mivel a legjobb ár/teljesítmény arányú húsunk a 2%-os darált marha, ezért abból kell valamit csinálnunk és a burger nagyon kézenfekvő. Sztékként is lehet kezelni a darált marha pogácsát, csak ugye azt nem nagyon kell rágni, nem rostos, más élmény. 

Zsömlét viszont nem akarunk enni, mit tehetünk akkor? Trükközünk.
 

A jó, érlelt marhahús íze önmagában jó. Só bors szinten is működik, de ha valami egész komoly élményt akarunk, ízesítsük be a húst. Nem pusztán fűszerezés, hanem worchester szósz, ketchup, mustár és természetesen apróra vágott (vagy lereszelt) hagyma például elég jó ötlet a só és a bors mellé, de lehet ezekkel a dolgokkal játszadozni.

Nem baj, ha a húst ezután hűtőbe rakjuk, hadd pihenjen és hadd érjenek össze az ízek. Szinte egy tatárt kapunk ilyenkor. 

Extrudált kenyeret fogunk használni zsömle helyett. 

Az extrudált kenyér a közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem diétás, viszont egy szelet nagyon kis mennyiséget jelent, mivel könnyű, így ha kettőt használunk a hús alá és fölé, még mindig csak cirka 6g szénhidrátnál tartunk.
 

A bekevert húsunkból extrudáltkenyér - azaz téglalap - alakú, vékonyra nyomott "pogácsát" kell csinálnunk. (Persze ejátszhatjuk ezt pufirizzsel is.) 
 

A sütést érdemes olyan formában csinálni, mint egy sztéket: próbáljunk  meg kis zsiradékon kérget sütni, majd kisebb hőfokon süssük készre.
 
 
Azután tegyük ki egy tányérra, amire előtte helyezzünk szalvétát vagy papírtörlőt, hogy felszívjon valamit a sütéshez használt zsiradékból. 

 
Az összeállítás tetszőleges: saláta, paradicsom, uborka, vöröshagyma, tetszőleges szósz. 

Máris kaptunk egy kiváló diétás, marhahúsos ételt. 
 

Persze ha nincs kedvünk tökörészni és nincs diéta, szerezzünk egy zsömlét  a közértből (sose csomagolt burger zsemlét, mert az fos) és csináljunk egy jó vastag húspogácsából készült szaftos burgert.  Igen jól jön az edzés után. 

 

Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz nem ...
Benedek Niki a debreceni Cutler Gymben. Fotó: Derencsényi István, Naplo.Hu Az edzésgyakoriság kérdése bonyolult, mert egy csomó tényező be...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!