Jobb forma rendes diéta nélkül?

2015-10-31

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Nem kell megijedni: ez nem gané cikk, és nem lettünk Nők Lapja. Ez csak egy egyszerű alapelv a hétköznapi életre. Mi a baj a szemét kajával?

Zsírvesztéshez egyértelmű, hogy diétázni kell: ezt csak a tökhülyék nem akarják elfogadni. A diéta alap jellemzője az, hogy csak tökéletes minőségű táplálékot lehet fogyasztani, és a bevitt összes kalóriának kevesebbnek kell lennie a napi szükségesnél. Azaz kevesebbet eszünk, mint amennyi szükséges. Nyilvánvalóan így izomtömeget felszedni nem lehet.

Sokan azonban szeretnének izmosodni zsír felszedése nélkül. Erre van a “testkompozíció megváltoztatása” elmélet, ami arról szól, hogy gyakorlatilag kalóriadeficit nélkül diétázunk, azaz nem vonjuk meg a szénhidrátot. 

Nem nagyon kell elmagyarázni, hogy tömegeléskor is viszonylag tisztán kellene enni. Csakhogy amikor az ember nem diétázik, akkor éppen azért nem diétázik, és éppen azért nem eszik full tisztán, mert nem akar ebben az időszakban diétázni. Egyszerűen szükségünk van bizonyos gasztronómiai élményekre, és mi sem állítja, hogy csak azért, mert valaki edz, nem ihat meg soha egy sört vagy nem ehet meg egy finom kaját.

Meg lehet azonban a félrezabálást oldani úgy, hogy betartunk egy apró alapelvet.

Minden táplálék fehérjét, szénhidrátot és zsírt tartalmaz. A minőség attól függ, hogy ezek aránya milyen. A jó minőségű étel sok fehérjét, kevés telített zsírt és kevés cukrot tartalmaz. 

A rossz minőségű kevés fehérjét (vagy szinte semennyit), sok telített zsírt és sok cukrot tartalmaz. Nem az az alapvető baj a szemét kajával, hogy zsírt meg cukrot tartalmaz, hanem hogy nem tartalmaz fehérjét!

A mi dolgunk az, hogy félrezabáláskor találjunk egy olyan középutat, amiben ugyan az íze miatt lesz zsír és rossz szénhidrát, de legyen jelentős fehérjetartalma is.

Azaz minden étkezésünk tartalmazzon hasznos tápanyagot (fehérjét), akkor is, ha félrezabálunk. Ha ízre megyünk, sokkal inkább együnk egy jó rizses, daráltcsirkés rakott zöldbabot, mint egy pizzát. Együnk rántotthúst, mint nyomokban húst tartalmazó gagyi burgert. (Egy jó burger rendes marhahússal más kérdés.) Ha eszünk desszertet is, édességet, nem baj, meg lehet engedni, ha nem napi szinten megy, de legyen előtte fehérjebevitelünk. Nyilvánvaló, hogy inkább proteincsoki, mint sima. 

Az élet nem full diéta a normális embereknél. Diétázni időszakosan kell, de akkor szigorúan. Tömegeléskor azonban nem árt okosan adni az élvezeteknek. El lehet menni kajálni étterembe, ahol garantáltan nem fognak minőségi ételt főzni, csak finomat, de találjuk meg azt a kaját, amiben értékelhető tápanyag is van.




 

 


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz n...
Rock ballada napot tartunk, mert olyan vidámak vagyunk, hogy szörnyű, ismét van speciális vendégünk Fekete Miki személyében, és megtárgyalun...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!