Két alapszabály a megfelelő edzéstechnikához

2016-07-07

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Ez egy újabb alapcikk, amelyet csak azért nem ajánlunk minden kezdőnek köztelezően a figyelmébe, mert egyáltalán nem csak a kezdőket sújtja a kérdés, hanem szinte mindenkit.

 

 

Az edzés, pontosabban azon belül a gyakorlat végrehajtás korántsem biztos, hogy úgy néz ki, ahogy elképzeljük. A gyakorlat-bemutató cikkek statikus képei nem adják vissza a mozgás megfelelő dinamikáját, a népszerű edzővideók meg teljesen rossz képet mutatnak: nagyon nem kéne például profi testépítőket utánozni a súlyrángatásban.

(Mindenki úgy edz, ahogy akar: ha valakinek a súly rángatása jó, az működik, csinálja úgy. Csakhogy a terembe járók 99%-nak nem működik: nekik meg kell tanulni edzeni.)

Az edzésben a kulcsszó a hatékonyság. Járhatunk mi edzeni 100 évig, ha nem tanuljuk meg, hogyan tudjuk maximálisan bevonni a munkába az izmokat. Meg kell érteni, hogy a testünk nem akarja túlterhelni az egyes izmokat, ezért az izomzatunk rendszerben működik, optimálisan elosztva a terhelést és megakadályozva azt, hogy izmot kelljen építeni. Nekünk be kell csapnunk a rendszert és kényszeríteni a testünket, hogy izmot építsen.

Két alapelv van, ami nagyon sokat segít, hogy rájöjjünk, miról szól a bodybuilding edzés és hogyan lehet valódi munkára kényzeríteni a célizmokat. Ráadásul ez a két elv szinte kiküszöböli a sérülés lehetőségét.


1. Az edzés soha ne legyen súlycentrikus: mozdulatcentrikus legyen.

Hülyén hangzik, de a súly szinte lényegtelen. A célunk minden gyakorlatban a tökéletes mozdulat a célizom csúcsösszehúzódásától a teljes kinyúlásig. A gyakorlat végzésekor ezt a mozdulatot kell végezni és ehhez használjuk ellenállásnak a súlyt vagy egy gépet. 


2. Soha ne legyen lendület: mindig teljes legyen a kontroll.

A lendület az izommunka halála. Meg lehet magyarázni, hogy a dinamikus mozgás milyen izomrostokat mozgat, de felesleges, ez álomvilág, bilibe lógó kéz: átlagemberre a súly lengetése úgy ha, hogy kíméli az izmokat. A látványos ordítózós súlyrángatás valós hatása éppen ellentétes azzal, amit az egó mutatni szeretne.

Ha lendületet veszünk a súllyal, töredékére csökkentjük az izmok terhelését és többszörösére az ízületekét. 

Minden az két tényező azért fontos, mert az edzőtermi populáció 99%-a nem érti. Nem értik, mert seki nem mondja meg nekik és csak azt csinálják, amit a többiektől látnak, meg az egyébkétn rohadtul káros edzővideókban. 

Pedig senkit nem kell utánozni. 

A teremben mindig többet próbáljunk meg tenni, nehezebben edzeni, mint kevesebbet és könnyebben. Nem azt kell keresni, hogyan tudunk mindél nagyobb súllyal minél könnyebben bohóckodni, hanem azt, hogy egy adott súllyal hogyan tudunk maximális izommunkát végezni.

 

A kép illusztráció


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz nem ...
A tartalom: Debreczeni Gábor, Dr. Gődény György, Mészáros László, Bunny okosítás. ...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!