LEUCIN - B terv, ha edzés után nem bírod a turmixot!

2010-02-01

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Sokan tudják, hogy a leucin a 3 BCAA aminosav egyik tagja - mégis létezik külön kiegészítőként. Vajon miért? B terv, ha edzés után nem bírod a turmixot!

 

 

Mindannyian tudjuk, hogy a fehérjék aminosavakból épülnek fel. Azzal azonban nem mindenki van képben, hogy egyes különálló aminosavaknak speciáis hatása van.

Menjünk vissza a kályhához, vagyis nézzük azt az időpontot, amikor edzés után az izmok fehérjeszerkezete sérül és glikogén (szénhidrát) készlete kiürült.

Ilyenkor azonnal biztosítanunk kell az izmok számára a tápanyagot. Célszerű a szénhidrát és tejsavó fehérje turmixot beverni azonnal edzés után, majd 40 percre rá kajálni egyet. Sokaknak azonban ez baromi megterhelő már kipróbáláskor is, vagy egy idő után egyszerűen megrehelővé válik.

Az egy órás ablakot nem tudjuk kitolni - az edzés után turmixnak le kell csúsznia ebben az időben, sőt minél több tápanyagot be kell vinnünk. Marha kellemetlen azonban az, hogy edzés után közvetlenül még vérbőség van az izmokban - rögtön edzés után a gyomrot terhelni nem mindenkinek tökéletes megoldás.

Kézenfekvő, hogy a megoldás a turmix odébb költöztetése negyed-fél órával. Edzés után azonban nem lehet csakúgy elsétálni - fontos az azonnali tápanyagbevitel, hogy legalább részben adjunk valamit az izmoknak a katabolizmus ellen, valamint fenntartsuk azt az állapotot, amikor az izom sok tápanyagot tud felvenni.

Itt jön képbe leucin barátunk - ugyanis a leucin önmagában stimulálja a fehérjeszintézist!

A vérben megjelenő leucin egy anabolikus jel az izmok számára, hogy fokozzák a proteinszintézist. Így a bedurranás elmúltával még mindig tökéletes hatásfokkal tudjuk az edzés utáni proteinunk aminosavjait asszimilálni. 

Ráadásul ez egyértelmű anabolizmust jelent - glutaminnal kombinálva tökéletes üzemanyagkombinációt lökhetünk gyorsan az izmokba, amelyet kicsit később egy teljes edzés utáni protein+szénhidrát kombinációval teljesíthetünk ki.  Ez akkor is tökéletes, ha az aerob vagy kardio edzésünket súlyzós edzés után végezzük, akkor a kettő közé kell beiktatni.

Ha edzés után behánysz a kimerüléstől - nem egy versenyzői szintű sportoló van így - és a hátad közepére sem kívánod a turmixot, ez a megoldás: 5g glutamin, 2-5g leucin megoldja a kérdést!

Ne feledjük - ugyan a fehérjék tartalmaznak minden aminosavat, ezért a fehérjefogyasztás elméletileg kielégíti az igényt, azért egyes aminosavak külön használva specifikus hatást érnek el - már eleve jobban hatnak, ha  a testnek nem kell kibontani a fehérjeszerkezetből őket.

 

 

 

 

 

 

 

 


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz n...
Rock ballada napot tartunk, mert olyan vidámak vagyunk, hogy szörnyű, ismét van speciális vendégünk Fekete Miki személyében, és megtárgyalun...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!