Méltatlanul hanyagolt top kiegészítő

2013-09-08

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
A Vitargo nem a kezdők játékszere. De ki ne akarna haladó lenni?

A testépítésben a legfontosabb az edzés utáni tápanyagbevitel. Aki ezt nem tudja, ne is olvasson tovább, hanem vegye meg a Sárga Kapszulát. (Nem, ne töltse le ingyen: legyen mindig kéznél a könyv, és olvassa el újra meg újra.)

Az izmok által elhasznált szénhidrátok gyors visszatöltése az egyetlen kulcs a fejlődéshez. Aki erre ügyel, sokkal gyorsabb fejlődést érhet el, mint akinek fogalma sincs róla.

Hagyományosan ehhez magas glikémiás indexű szénhidrátokat, azaz egyszerű cukrokat használunk. Az egyszerű cukrok hamar a véráramba kerülnek elvileg, és onnan hamar eljutnak az izmokba, hogy betöltsék azokat, miközben járulékosan az általuk okozott inzulinreakció segítségével a bevitt fehérjék és egyéb tápanyagok is gyorsan az izmokba kerülnek. 

Ez az edzés utáni szénhidrát-visszatöltés: kötelező minden sportolónak, aki intenzív izommunkát végzett. Azaz súlyzós és intenzív kardió edzés után, vagy bármilyen, izomzatot igénybe vevő sport után vissza kell tölteni. (Aerob edzés után nem szükséges.)

A Vitargo erre a célra a világ legjobb szénhidrátja, de tény, hogy sokkal drágább, mint a szőlőcukor vagy az annál azért használhatóbb Waxy Maize. Mint ahogy az is tény, hogy megéri.

A Vitargo előnyei:

- A lehető leggyorsabb felszívódású. (Bár a közhiedelemmel ellentétben nem tud gyorsabb lenni a szőlőcukornál, de nem is ettől jobb nála.)

- Nem terheli a gyomrot. Az ozmotikus tulajdonságai sokkal jobbak a szőlőcukorénál: a szőlőcukor nagy mennyiségben diszkomfort érzetet, sőt rosszullétet okoz, és megnehezíti az edzés utáni étkezést. Ami szintén kritikus fontosságú, mert az edzést követő két órában a lehető legtöbb tápanyagot be kell vinni.

- Ízesítetlenül nem édes, nem rendelkezik azzal a szörnyű ízzel, amivel a szőlőcukor. Emellett nem rohasztja a fogakat. Aki már kevert össze 30-50g szőlőcukrot ízesített fehérjével, az tudja, hogy szinte ihatatlan. Bármilyen kemény is vagy, hónapokig, évekig ezt használni szinte lehetetlen.

Mindezek nem tűnnek annyira súlyos érvnek, ami indokolja a Vitargo árát. Amíg nem jutottál el a valódi intenzív edzés szintjére.

Az intenzív testépítő edzés komoly glikogénhiányt okoz az izmokban: szinte sikítoznak szénhidrátért. Ilyenkor minden, a gyomornak felesleges terhelést és (a gyomorban) vérbőséget okozó szénhidrát gátolja a fejlődést a Vitargo-hoz képest. Az egyetlen kiegészítő, amellyel edzés után valóban gyorsan vissza lehet töltődni, hogy repülőrajtot vegyenek az anabolikus folyamatok, a Vitargo: kemény edzés után a legjobb kell!

A Vitargo CRX ráadásul a kreatintartalmával villámgyosan visszatölti az elhasznált kreatin készletet, így még tökéletesebb megoldás. (A Scitec Vitargo CRX-e olyan top termék, amit sok gyártó koppint.)

Minden esetben, ha gyorsan kell szénhidrátot tölteni: a Vitargo a kulcs.

Ez arra az esetekre is értendő, amikor rövid ideig tartó, nagy teljesítményt kell nyújtani. Testépítő edzés előtt nem jó, mert az túl sokáig tart, és a hosszú ideig tartó terhelés miatt a gyors betöltés vércukorleeséssel kompenzálódhat. Azaz nem biztos hogy jó, hogy az első gyakorlatban erős vagy, a másodikban meg esetleg már hulla, márpedig ezt okozzák a gyors szénhidrátok. 

Egy fekvenyomó verseny, rövidtávfutás, akár iskolai szintfelmérés stb. előtt, ahol maximumot kell nyújtani, a Vitaro CRX egy adagjának 30 grammos szénhidrát és 5g-os kreatin lökete simán megdobja a teljesítményt anélkül, hogy az emésztőrendszert terhelné. Bármilyen rövidebb ideig tartó csúcsteljesítmény előtt a Vitargo vagy a Vitargo CRX kitűnő választás: egyéb sportok ilyen módon történő felhasználásáből került át a testépítésbe. (Ilyen célra a közhiedelemmel ellentétben nem a bedurrantók valók.)

A Vitargo az átlag pinalegyező edzést végzőknek felesleges. Azoknak kell, akik komoly edzésmunkát végeznek relatív nagy súllyal és/vagy nagy ismétléssel. Akinek égnek az izmai a fájdalomtól, az csak Vitargoval tud edzés után tökéletesen visszatölteni.

 

A Vitargo-t természetesen mindig kombinálni kell fehérjével edzés után. Normál adagja 30-50g. Vagy egy turmixban, vagy Vitargo után tíz perccel fehérjét is kell fogyasztani. A BB.Tv-ben hamarosan lesz szó a módszerekről.

Mércének is jó: ha még nem kell Vitargo-t használnod, kezdő vagy. Törekedni kell arra, hogy edzés után Vitargo-t akarj. Sokkal fontosabb, mint az egyéb, kissé túlértékelt, divatos kiegészítők. 

Ha az edzésed után Vitargo kell, te már tudod, mi az az intenzív edzés.

 

 

 DB


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz nem ...
A harminc nap éjszaka második része sötét napokat ígér - meglehet sötét volt annak a fejében aki írta, de a te napjaid is sötétek lesznek, h...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!