Monica Mowi

2010-05-27

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Soron következő lánykáról - akinek a neve eredetileg Monica Mollica - sokat még nem lehetett hallani: ez többek közt azért is lehetséges, mert idáig még csak 3 fitness versenyen vett részt, de már 14 évesen a bodybuilding volt a fő célja.

Tervei szerint 1-2 éven belül végre eljön az idő és már mint bodybuilder lép a színpadra. Példája jól bizonyítja, hogy mielőtt valaki színpadra merészkedik nem árt ,ha tisztában van vele milyen szinten is van valójában.

Videoplayer: magazin/docs/video/expo_adipokill.flv

Hol és mikor születtél?
Svédország fővárosában, Stockholmban születtem, 1980. április 14-n.

Mivel foglalkozol?
Webdesigner és webmaster vagyok, szoktam foglalkozni videó szerkesztéssel és ez mellett edzősödöm és táplálkozási tanácsokat is adok.

Sportoltál vagy foglalkoztál fitnessel a bodybuilding előtt?

Egész életemben aktív voltam; gyerekként és tizenévesként táncos voltam. Egyszer aerob óra után betértem a konditerembe és megismerkedtem a súlyzós edzéssel, azóta „konditermi patkány vagyok”. Már 14 évesen égett bennem a vágy, hogy egyszer versenyezzek. De még „kicsi” voltam, így fitnessel kezdtem, de a testépítés a fő célom.

Kérlek mesélj valamit az edzéseidről!

Majdnem minden nap edzek. Tudom jól, hogy könnyen túledzés lehet ebből, de a helyes táplálkozásnak és a sok alvásnak köszönhetően tudom tartani még a fejlődést. Minden évben mindig csökkentem a cardio időtartamát, de még így is többet csinálok, mint a legtöbb bodybuilder. (ez most kb 30 perc minden súlyzós edzés után) Szeretném megőrizni a szív és érrendszeri egészségem ez által és egyébként is sokkal jobban érzem magam tőle.

 


 

Mi volt a fő cél, hogy ennyire fiatalon belekezdtél? Versenyző ambíciók vagy egyszerűen csak látni szereted volna a változást a testeden?

Nagyjából mindkettő, de mivel nem volt még meg a megfelelő izom ezért kezdtem a fitnessel, hogy egy kis tapasztalatot szerezek.

El tudod mesélni milyen  versenyeken indultál?

1999-ben három fitness versenyen vettem részt Svédországban. De túlságosan szálkás voltam és sovány és ezért nem végeztem kiemelkedő helyen. (a bíráskodás nem ugyanolyan, mint az USA-ban.)

Az edzőteremben mi a kedvenc gyakorlatod és mely kevésbé?

Guggolás az első helyen! Aztán húzódzkodás, tolódzkodás, a ferdepadon egykezes nyomás, vállból nyomás és…és..hosszú még a lista.
Nincs igazán olyan gyakorlat amit én nem szeretek. Mindnek megvan a gyakorlati haszna, mind más-más szögből dolgoztassa meg az izmot és ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy fejlődést érjünk el.

Véleményed szerint melyik a legjobb testrészed?
Láb és fenék ezek voltak mindig az én „védjegyeim”!

Nem bánod, ha megkérdezlek egy kicsit a statisztikádról, úgy mint legjobb nyomás eredményed és egy-két testi paramétereidről?

163 cm magas vagyok, jelenlegi off szezon súlyom pedig 73 kg (és így is kockás még a hasam). Guggolásban a legjobb eredményem 150 kg négy ismétlés erejéig, míg ferdepadon 35 kilóval szoktam nyomni egykezes súlyzóval. Húzódzkodásban 14 ismétlésre vagyok képes, tolódzkodásban 27-et.

Szerinted mi a jó a versenyfelkészülésben és mi a jó az off szezonban?

Szeretem látni a munka gyümölcsét, amikor egy versenyre készülők, az izmok formáját, az ereket. Off szezonban természetesen pedig azt, hogy bármenyit megehetek.

Kérlek mutasd be egy tipikus Monica Mowi napot!
 
Koránkellő vagyok, általában 6kor kelek és rögtön első utam a terembe vezet. Teszem ezt azért mert legjobban reggel szeretek edzeni. Ezután irány haza, étkezni és a munkámmal foglalkozni. Webdesigner vagyok és több honlap felelős webmastere is, többek közt a saját oldalam a www.mowifit.com –é is, szóval van sok munkám velük és még videókat is szerkesztek hozzá. Étrendi tanácsadóként és íróként szintén jelentős mennyiségű időt töltök amíg írok és tudományos publikációkat olvasok. Mindegyik munkámat nagyon szeretem.

Mit élvezel leginkább a bodybuilding/fitness életmódból?

Szeretem látni ahogy változik a testem és szeretek edzeni és egészségesen táplálkozni. Alig várom már, hogy megint edzhessek!

Mondj nekem egy érdekeset magadról, amin az embereket meg szoktak lepődni veled kapcsolatban!

Van egy alap és egy mester diplomám is táplálkozás tudományból, amiket a Stockholmi Egyetemen szereztem és egy szemesztert tanultam  PhD programban táplálkozás és a egészségügyi szakon a Baylor Egyetemen Texasban. Szintén írtam egy könyvet (svédül) „Functional Foods for Health and Energy Balance” , és IMÁDOM a jó gyors autókat!!!



Mik a versenycéljaid vagy a személyes jövőbeli célok?

Remélem, hogy sikerül megvalósítani a bodybuilding debütálásomat a következő egy vagy két éven belül, azok a fitness versenyek, amiken részt vettem 10 éve voltak.
Munka szempontjából pedig fejleszteni az üzletem egy web/videó/konzultációs oldalt.
Emberileg a célom, hogy  több időt töltsek a családommal és a barátaimmal.

kv


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz n...
Rock ballada napot tartunk, mert olyan vidámak vagyunk, hogy szörnyű, ismét van speciális vendégünk Fekete Miki személyében, és megtárgyalun...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!