Mozgástartomány

2016-10-28

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Ahhoz képest, hogy mennyire kötelező ma edzeni, a fél ország edző, a másik fele meg világbajnok elképesztő balfasz edzéstechnikákat lehet látni. Hihetetlen információ következik.

 

A szabályos edzés elég sok helyen meg van említve az alapvető követelmények között. Jobb esetben ki is emelik, hogy ez teljes mozgástartományt jelent.

Teljes mozgástartomány: az izom természetesen nyújtott állapota (nem keverenedő össze azzal, amikor nyújtást végezve túlhúzzuk ezen a ponton)  és a csúcsösszehúzódás közötti tartomány.  Egyes izmoknál (pl. mellizom, has) pedig kifejezetten az ellenállás (súly) segítségével kinyújtott állapot. Nagyjából mindenkinek éreznie kell, mit jelent egy adott izom nyújtott állapota egy adott gyakorlatban, ami természetesen nem ugyanaz, mint amikor az izmot specifikusan nyújtógyakorlatokkal nyújtjuk.

A gyengébbeknek: ez bizony nem a rogyasztás guggolás helyett, nem a félig leengedett fekvenyomás és nem az új kedvencünk, a félig leengedett, derékszögű karral indított bicepsz-húzódzkodás helyetti rángatózás. Vagy akár a 2 centis hasprés.

Van azonban itt még fontos tudnivaló, méghozzá a mozdulat dinamikája. Bármilyen hihetetlen is, a mozdulatnak az egész tartomány alatt hasonló sebességűnek kell lennie. Ugyan sokan edzenek lassú (lassabb) negatív szakasszal, de az nem jelenti azt, hogy a pozitívnak rángatózásnak kell lennie. Az alsó holtponton végzett rugózás, lendítés éppen ellentétes hatást vált ki, mintha a súly megállt volna és lendület nélkül, izomból indulna a következő ismétlést.

Minél keveseb időt tölt az izom feszüléssel, annál kevesebb munkát végez és annál kevesebbet ér az edzés.

Persze sok-sok ezer embernél működik a szar edzés, amire két válasz van:

1. genetika

2. anabolikus szteoridok

Az átlagembernek azonban nem biztos, hogy a szar végrehajtást kéne utánoznia még akkor sem, ha a csapból is ez folyik. El lehet kezdeni legalább akkor gyanakodni, ha a fejlődés elmarad és bizony a táplálkozási tényező mellett ez a másik ok, amiért a nagy többség soha nem lesz különösebben izmos és erős.


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz nem ...
A tartalom: Debreczeni Gábor, Dr. Gődény György, Mészáros László, Bunny okosítás. ...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!