Nincs időd edzeni?

2016-04-27

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Ez most itt nem time management cikk lesz, hanem egyszerű alapelvek. Mert sokan nem látják a fától az erdőt.

 

Idő. Állítólag ez a negyedik dimenzó. Az ötödik meg talán a lábszag, ezt nem tudjuk. Az idő fontos része az életünknek, főleg, mert egy csomó dologra nincs.

Például edzeni. Nagyon sokan azért nem edzenek, mert nincs idejük edzeni. Nekik nem is lesz soha.

A sportolás ugyanis nem úgy működik, hogy időt szakítunk rá. Időt szakítani arra lehet, hogy elmenjünk a moziba. 

Alap szükségletekre azonban nem "időt szakítunk", hanem azok köré szervezzük az életünket.

Akinek az edzés nem a nap szerves része, az mindig is csak egy darabig fog edzeni, majd abbahagyja, majd újrakezdi, és soha nem fogja elérni, amit akar, de szerencsére úgysem akarja igazán. Ráadásul ezek a célok álalában a kinézetére vonatkoznak, a páváskodásért pedig valóban felesleges erőlködni.

Edzeni azért kell, hogy egészségesek legyünk. 

Az egészség nem csak azt jelenti, hogy nem vagyunk betegesek, hanem azt, hogy szellemileg és fizikailag rendben vagyunk.

A sportolással modellezzük azt a fizikai munkát, amire a testünknek szüksége van - hiszen az izmaink fizikai terhelés leküzdésére alakultak ki. Ha azt nem tesszük, a fizikumunk és jellemünk gyenge lesz, testünk elromlik. Márpedig az emberi lét célja a fizikai és szellemi kiteljesedés.

Egész életünk fizikai és szellemi fejlődés: folyamatos fizikai munka és folyamatos tanulás.

Egy igazi sportolónak nincs olyan, hogy nem ér rá edzeni, mert az edzés olyan része az életének, mint a légzés és a táplálkozás.

Ahhoz nem kell nagy ész, hogy lejárjunk bohóckodni a terembe. Annak megszervezéséhez már több kell, hogy az edzés mindig meglegyen. (A szerző például ezért teszi reggelre az edzést, hogy azzal induljon a nap.) Akinek nem sikerül megoldani, és sokat hagy ki, ettől még nem kell különösebben szégyellnie magát, mert mindenki a maga életéért felel. De el lehet gondolkodni azon, hogy az edzőtermi páváknak azért sikerül megoldani, márpedig nem az eszükről híresek. És itt még az sem mentség, hogy az apuci által eltartott tizenévesek vagy a mezei léhűtők könnyen érnek rá.

Cigizni, piálni, bulizni mindenkinek van ideje. Sportolni az emberek több mint 90%-ának nincs.  

Megvannak a trükkök, hogyan kényszeríthetjük magunkat. Például edzőtárssal, akinek nem egy trógert kell választani, hanem olyat, aki valóban ott is lesz és nem hátráltat. Vagy személyi edzővel, mert a pénzünkért bizony le fogunk járni. (Kivéve, ha olyan hülye edzőnk van, aki engedi variálni az időpontot, nem előre fizettet és nem havi díjat.)

Ha egyedül edzünk, sokkal rosszabb, de egyszerűen le kell pörgetni, nem bambulni meg a telefont basztatni, és akkor eleve nem lesz sok idő. Ennek jó módja egy rendes edzésterv, amiben edzésről-edzésre elő van írva, hogy mit kell teljesíteni.

Nem kell az edzésnek vér szigorúnak lenni: az is jó, ha olyan társaságba megyünk, akikel jól érezzük magunkat. 

Alapesetben heti öt-hatszor egy órát fizikai aktivitással kell tölteni, amiből minimum 3 súlyzós edzésnek kell lennie. De ha csak a heti 3 súlyzós van - amit le lehet nyomni egy órában - az se baj, és messze jobb, mint a semmi.

Akinek nincs ideje edzeni, annak nem az időbeosztását kell megváltoztatnia először, hanem a gondolkodását.

A sportolás megfelelő prioritásba való helyezése nélkül reménytelen. 


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz nem ...
A tartalom: Debreczeni Gábor, Dr. Gődény György, Mészáros László, Bunny okosítás. ...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!