Tanulj meg guggolni!

2016-06-09

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Van, aki utálja és lusta csinálni. Van, aki vergődik rá, és azt hiszi, ettől hős. Guggolni azonban lehet normálisan is, sőt érdemes, mert nagyon fontos gyakorlat. De ehhez meg kell tanulni.

 

A guggolással kapcsolatban az egyik legnagyobb téveszmét érdemes eloszlatni: nem combfeszítő gyakorlat. A guggolás valójában nagyon komplex mozgás, amelyet ha jól végzünk, a vádlikat, a farizmokat, a hajlítót és a feszítőt is megdolgoztatja.

Nem véletlenül szoktuk azt mondani, amikor fekvő combhajíltó gépet keresnek az emberek a teremben: először tanulj meg guggolni, aztán gondolkozz, van-e combhajlító gépre szükséged. 

Eszméletlen egyébként, hogy mennyire nem értik a legtöbben, mit kéne érezni egy gyakorlatnál: húzogatják a gépet teljesen rosszul, és nem tűnik fel, hogy semmi, de semmi érzet nincs az izomban.

A guggolás nagyon nehéz gyakorlat, de nem azért, mert nagy súllyal kéne bohóckodni; hanem mert az alsótest izmaival az egész felsőtestet és az esetlegesen használt súlyt is mozgatni kell. És ez csak a feladat egyik része, mert közben stabilizálni is kell a mozgást. A mozdulatsor nagy volumene és komplexitása miatt eközben a tüdő és a szív és komoly terhelést kap. 

Erősen nem ugyanaz a szint, mint egy csigát húzogatni fél kézzel. 

Mindenemellett paradox módon a guggolás egy baromi egyszerű gyakorlat is, amit nem is értünk, hogyan lehet elrontani. Illetve értjük, csak hihetetlen a válasz: szarul guggolni ugyanis könnyebb, és sokkal nagyobb súllyal megy. Nagyon lelkesítő a bikini lányok kötelezően videomegosztóra feltöltött, szokásos “100 kilóba hármat rogyasztok” videója, de a pucsítás és pukedlizés nem guggolás.

A guggolásnál először egyet kell megtanulni: ülj le a súllyal, ameddig bírsz. Mi úgy mondjuk: “ülj be a súllyal.” 

Az ismétlés innen indul, felállással. Feszítjük a combot és a farizmokat, majd szépen, kontrolláltan felállunk. Tehát nem lezuhanunk fentről, alul rugóból visszalökjük magunkat, és magunk alá csapjuk a térdet. Nem pucsítunk félig, hogy úgy csapjuk magunk alá a térdet. Hanem beülünk és kontrolláltan felállunk anélkül, hogy hagynánk a térdet hátraesni. fent feszes combbal megállunk, majd innen ismét beülünk a súllyal. Ez a guggolás. Ja, hogy ez nehéz? Ilyen ez a bodys rockandroll élet!

A bodybuilding edzés lényege nem az, hogy minél kevésbé, hanem hogy minél jobban dolgoztassuk az izmokat. Nem az a cél, hogy csaló technikával, minél több súlyt dobáljunk. Ez működhet gyógyszertárosoknak, jó genetikájúaknak, de az átlagembernek nem fog. 

Nem az ízületeinket kel kinyírni pattogtatással és rángatózással, hanem erőből, izomból kontrolláltan mozgatni a súlyt.

Ennyi a guggolás: beülünk a súllyal és kontrolláltan felállunk.

Ez a megfelelő technika. A használt súly másodlagos. 

A megfelelő, szabályos kivitelezéssel a guggolás olyan szinten dolgoztatja meg a farizmot, hajlítót és feszítőt, mint semmi más.


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz nem ...
A tartalom: Debreczeni Gábor, Dr. Gődény György, Mészáros László, Bunny okosítás. ...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!