Új, mostanában menő szénhidrátforrás: tápióka!

2017-01-03

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Érdekesen vicces helyzet, hogy miközben mi totál meg vagyunk ájulva a magyar konyha világhírneve tekintetében, valójában sok szempontból a magyar konyha tök béna. De azért ne ijedj meg!

 

Ez nem azt jelenti hogy minden szempontból béna, vagy hogy egyáltalán rossz. Könnyen lehet külföldön belefutni abba, hogy rettenetesen rossz a kaja, amihez képest a mi ízvilágunk roppant fejlett tud lenni. Amiben viszont nem vagyunk erősek, és gyakran igencsak le vagyunk maradva, az az alapanyag. 

Csak ennyit mondok: liszt, só, cukor, vegeta. Nagyjából mind a négyet el kéne hagyni a francba és egészen már lenne a világ tápérték és gasztronómia szempontjából is. 

Mindez a tápiókapudingról jutott eszembe.

A tápióka manapság menő cucc, felkapta a gasztrotársadalom nálunk is. Amikor azonban megkínáltam tápiókapudinggal az olasz haveromat, nem volt időm feltenni a találós kérdés, hogy mi lehet ez, mert rögtön rávágta: “tapioka." És közölte, hogy állandóan tápiókapudingot evett gyerekkorában.

Jó reggelt Magyarország!

Ez persze nem von le semmit a tápióka értékéból. 

Sajnos a tápióka sem szénhidrátmentes dolog, sőt a puding alapanyagként használt tápiókagyöng elég izmos, 90 százalékos szénhidráttartalommal rendelkezik.

A glikémiás indexe is magas, igaz a magas kategória alján 70-nél helyezkedik el, ez azonban mehet még feljebb is, ha tejsavó proteinnel keverjük, erre konkrét információnk nincsen.

Ennyiből a tápiókapuding nem tűnik éppen diétásnak. De nem is mondta senki, hogy ezzel kell diétázni, viszont ha beleszámoljuk, akár bele is férhet kis mennyiségben.

A lényeg két dologban van: az egyik, hogy a tápióka gluténmentes. A másik: csak hasonlítsuk a tápiókapudingot a bolti cukros-dzsuvás retekhez, ami tele van zsírral és full cukor - rögtön nem lesz kérdésünk.

A tápiókagyöngy zsírtartalma nulla. Szénhidráttartalma magas, de a 90g /100g -ból mindössze 3g az egyszerű cukor, a többi keményítő, azaz komplex szénhidrát.

Ebből pudingot úgy készítünk, hogy beáztatjuk vízbe vagy kókusztejbe, majd kókusztejben megfőzzük. Édesítőt adunk hozzá. Belekeverhetünk tejsavó proteint is, vagy utána rászórhatjuk.

Kombinálhatjuk gyümölccsel és nulla százalékos csoki, karamell vagy eper szósszal. (Walden Farms szószok.) És máris olyan édességünk van, amihez foghatót még curkászdában sem kapsz.

(Vicc egyébként, hogy ha még dzsuvát is akarnál enni, a legtöbb cukrászda egyszerűen botrányosan szar.)

Az így kapott desszert megteszi akár még edzés utáni szénhidrát töltésnek is, tömegeléskor pedig simám belefér, hiszen nem kell 100g tápiókagyöngyből készült pudingot megenned, mert az elég sok. Kijön belőle kb. 4 adag.


1. 100g tápiókagyöngyöt áztass be kókusztejbe vagy vízbe 15 perce úgy, hogy ellepje. Be fogja szívni a nagyját.
2.  Tedd fel a rezsóra önts hozzá (még) kókusztejet. (4 deci.)
3. Édesítsd!
4. Kevergesd végig, amíg jó lesz az állaga. 
5. Dobálj bele gyümölcsöt (banán, eper stb. Rakhatsz bele tonhalat is, de akkor különös lesz az íze.)
6. Használj nulla cukor/nulla zsír szószt. 

A hozzáadott gyümölcs szénhidráttartalmát természetesen figyelembe kell venni.


Tápanyag lelőhelyek: 

 

FITT MARKET IX. ker Soroksári út 38-40. 

FITT MARKET ÚJPEST KÖZPONT
IV. ker Munkásotthon u. 10.

 

FITT MARKET XI. ker Váli u. 12


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz nem ...
Benedek Niki a debreceni Cutler Gymben. Fotó: Derencsényi István, Naplo.Hu Az edzésgyakoriság kérdése bonyolult, mert egy csomó tényező be...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!