A vízfogyasztás trükkjei

2016-04-21

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Ritkán mondunk olyat, hogy a cikket kifejezetten jobban ajánlunk nem testépítőknek vagy nem sportolóknak, akinek valószínűleg nem kell magyarázni. Feltételezzük, hogy neked ezen információk nem mondanak újat. Ezért küldd el ismerőseidnek: sokat teszel vele az egészségükért!

Conan a vízhiányba hal bele, ha nem jut le a keresztről

A víz alap az életünkben.

Vizet fogyasztani olyan alapvető, mint lélegezni.

Meghalási sorrendben a második a levegő után, azaz ha van levegőnk, a vízhiányba halunk bele először.

Víz nélkül az életminőség nem túl jó akkor sem, ha nem
vagyunk halálközeli helyzetben. Ennek ellenére a legtöbben nem óhajtanak a vízfogyasztással foglalkozni egyáltalán.

Ez sosem abban nyilvánul meg, hogy túl sok vizet isznak, hanem túl keveset. Érdekes, ez a sörnél pont fordítva van. Az ember az egyetlen baromállat, aki az életfunkcióihoz szükséges alapvető vízfogyasztással nem törődik, de szórakozásból a mérgező, alkoholos italokat megissza és erre még egy csomó pénzt is elkölt.

Nyilván alapvető lenne, hogy elég vizet fogyasszunk, hiszen testtömegünk 60%-a víz.

A problémát az okozza, hogy vannak, akik képtelenek eleget inni. Legalábbis ezt mondják. Nyilván ez általában női jelenség: gyakran napi fél liter vizet sem fogyasztanak. Ez előbb-utóbb kataszrofális egészségi állapothoz, ízületi problémákhoz és csúnya öregedéshez vezet.



Mennyi vizet kell inni?


Sportolóknak a mi ajánlásunk a testtömeg 5%-a, felfelé kerekítve. Azaz 100 kilós embernek 5 liter vízre van szüksége, 60 kilósnak 3 literre, 80 kilósnak 4 literre, 50 kilós nőnek 2,5 literre.

Mindegy, hogy férfi vagy nő, a vízigényben nincs különbség. Ezt az ajánlást bátran alkalmazzák nem sportolók is.

Nem kell mindenkinek Drugs Bunny módszerét alkalmazni



Hogyan lehet meginni ennyi vizet, ha egyszerűen nem vagy szomjas?


Folyamatosan. A vízivás trükkje az, hogy egész nap iszogatunk.

Nem kell egyben meginni reggel az egész adagot: hihetetlen módon el kell osztani a nap folyamán.

Nem akkor kell inni, ha szomjasak vagyunk
.

A szomjúság a dehidráció jelzése, akkor már kvázi késő, bár meghalni még nem fogunk; rég innunk kellett volna, már vízhiány van. Folyamatosan kell töltögetni a vizet a kis testünkbe.

A legcélszerűbb, ha eljfelejtjük a civilizáció és a kultúra egyik vívmányát, a poharat. Azzal ugyanis nem tudunk mérni mennyiséget, rádásul behatárolja, mennyit iszunk egyszerre. Persze számolhatjuk, hány pohárral ittunk meg, megszorozhatjuk 3 decivel, de a tapasztalat azt mutatja, ez halott ügy.

Gondolj bele: egy pohárba 3 deci víz fé. Mindig utána kell töltened. Pont lusta leszel elmenni vízért, inkább nem iszol. Sokkal jobb, ha mindig nálad van minimum egy liter víz.

Ha mégis pohárból iszunk, felejtsük el a kicsi poharakat. Alkalmatlanok.

Ha muszáj a pohár, kerüld a kicsit



Célszerű vizespalackot alkalmazni. Ez lehet mezei ásványvizes palack, vagy szükség esetén fogyaszthatunk ásványvizet, amit a boltban vettünk, ahhoz tutira adnak palackot, külünben elfolyik. Soha ne használjunk kis kiszerelést. Lehetőség szerint ne adjunk pénzt literesnél kisebb vízért.

Ha másfél vagy kétliteres palackunk van, könnyen láthatjuk, hogy mennyit kell meginni. Nem annyira bonyolult algoritmussal kell kiszámolni: három literhez meg kell inni kettőt a másfelesből. Ha mindig a kezünk ügyében van és gyakran kortyolunk, hamar meg fogjuk szokni. Sőt, ha hosszabb idő kimarad, szájszárazságot érzünk.
(Ez nem cukorbetegség jele, meg ilyen baromságok.)

Persze vannak, akik képtelenek megszokni a rendszeres vízivást.
Érdekes, a napi rendszeres kávézást és dohányzást mindenkinek sikerül megszokni.

Előbb-utóbb el fog jönni a nap folyamán a pisilés. Utána azonnal automatikusan igyunk. Mindez felpörgeti  a víz anyagcserénket és sokszor kell majd kimenni. De ezt ne bánjuk, ez teljesen egészéges - picikét jobban, mint a pangó vizeletet a húgyhólyagban őrizgetni.

A megfelelő vízbevitel titka, hogy mindig legyen nálunk víz és folyamatosan kortyolgassuk - vagy igyunk meg fél litert egyszerre, tök mindegy.

Ha vizet kell venned, minél nagyobbat.Persze a kis víz is jobb, mint a semmi



Éjszakai pisilés


Éjszakai pisilés lesz bőven. Többször is ki kell menni első időkben, ami kellemetlen, de hamar megszokottá válik. Egy idő után be fog állni 1-2 alkalomra. Aki sokat pisil, az nem vesebeteg, ahogy a hülye közvélemény tartja, hanem éppen ellenkezőleg: folyamatosan tisztítja a veséjét.

Bármit lehet vizespalacknak használni, de boltban is kapható. Igaz, gyakran túl kicsi



Mit igyunk?

Vizet. Lehet ásványvíz, ha van kidobni való pénzünk, de  nyugodtan használjunk csapvizet. A legjobb a vízszűrő berendezéssel tisztított víz.

Ne igyunk bolti szénsavas üdítőt, gyümölcslevet és egyéb ipari szemetet, különösen, ha cukros.

Nagyon ajánlott kerülni mindenféle kólát. Nem állítjuk, hogy soha nem lehet meginni egy sört (sőt ezerszer inkább sör, mint kóla!), vagy egy üdítőt, vagy egy gyümölcslevet - bár ebből kifejezetten érdemes sajátot gyártani - de nem lehetnek ezek a vízfogyasztásunk alapjai. Ne is számoljuk ezeket bele. Kevesebb szart iszol meg, ha a vízfogyasztásodon felül engeded csak meg magadnak. 

A tumixhoz használt víz,  a naponta fogyasztott tea, ilyesmi beleszámíthat a vízfogyasztásba. De nem muszáj beleszámolni, ez egyéni döntés. 


A vízfogyasztást nem kell misztfikálni: egyszerűen mindig legyen nálunk víz és igyuk meg a szükséges mennyiséget. 

Ha elfelejtetted otthonról magaddal hozni, irány a közért vagy vegyél a teremben. 

Akinek a vízbevitel megoldhatatlan problémát okoznak, annak nincs oka arra, hogy nyavajogjon bármiért, amit nem tud elérni az életben.


 

 


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz nem ...
A tartalom: Debreczeni Gábor, Dr. Gődény György, Mészáros László, Bunny okosítás. ...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!