Kaját a közértből?

2014-11-26

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Nyilvánvaló, hogy a testépítők táplálkozásának nem nagyon felel meg a közértekben kapható átlagos élelmiszer, magyarul a mocsok. De mi van akkor, ha nincs nálad kaja, és nincs más lehetőség, mint bemenni a "bótba?"

 
Ezer éve meg kellett volna válaszolnunk azt a kérdést, hogy hogyan lehet a közértekben található hétköznapi alapanyagokból megoldani a kajálást akkor, ha nem nagyon tudunk főzni, mégsem akarunk dzsuvát enni. Nyilvánvaló, hogy diétában nem játszik a kenyérből és zsömléből gyártott szendvics, de tömegeléskor sem túl jó, legalábbis akkor, ha komolyan vesszük a dolgunkat.
 
A helyzetet úgy képzeljük el, hogy adott egy vagy több nap, amikor nem tudod megoldani a kajálást. Úton vagy, szállodában vagy, stb. és nem szeretnél dzsuvát enni. A kisközértekben nincs csirke, de feltételezzük is, hogy nem tudnánk megcsinálni. Marad az a hétköznapi választék, ami első látásra teljesen alkalmatlan.
 
Ez a módszer akkor is jó, ha diétázol, és akkor is, ha nem.  (Jelen példák Hajdúszoboszló két nagyobb közértjében összeszedett dolgok.)
 
Az első tény, amit tudni kell, hogy ha nem tudsz főzni, szinte biztosan nem találsz normális szénhidrát-forrást. Egyes boltokban lehet kapni szénhidrátot alig tartalmazó teljes kiőrlésű kenyeret nem éppen nyugdíjasbarát áron. (Itt nem találtam.) LIDL-ben van zabpehely is. De ez a ritkább eset, hogy pont ilyen boltok vannak a közelben. 
 
Az ilyen napokra legegyszerűbb virtuálisan nullára csökkenteni a szénhidrátbevitelt. Azért "virtuálisan", mert teljesen ezt nem tudod megtenni. Az a lényeg, hogy ne használj direkt szénhidrátforrásokat. 
 
Mi a szénhidrátforrás? Az a táplálék, amelynek a szénhidráttartalma a legjelentősebb.
 
 
Ilyenkor át kell menni ketogén diétához hasonló rendszerbe. Tehát erre a napra vagy ezekre a napokra csak zsírt és fehérjét fogyassz, semmiféle szénhidrát forrást ne használj. Étteremben könnyű: salátával kéred a húst. De nem mehetsz ötször étterembe. 
 
A telített zsír most nem gond. Azért nem, mert a telített zsír csak szénhidráttal együtt okoz problémát: megakadályozza ugyanis a sejtek szénhidrátfelvételét, ezért a telített zsírral fogyasztott szénhidrát zsírrá alakul. (Pár grammtól azért nem kell fosni, mielőtt valaki nekiáll agyalni, hogy a sajtban is van szénhidrát.)
 
Nézzük a példákat:
 
 
1.  Zöldség
 
Sajnos a magyar zöldségkínálat nevetséges ahhoz képest, ami a nyugat-európai vagy amerikai boltokban található. A mezei közértekben jó eset, ha paprika és paradicsom van. Érdemes beszerezni egy zellergumót. A zeller felszeletelve kiváló étel, az íze is jó, rágni is kellemes, és tele van rosttal. Olyan, mintha ennél valamit, ha érted, és nem kenyeret zabálsz.
 
Egyébiránt érdemes összevásárolni a legkölönfélébb dolgokat, ha vannak. Paprika, paradicsom, kígyóubi mindenhol van. Minden étkezésedben legyen zöldség. 
 
 
2. Tejtermék
 
A tejtermékek nem  a legjobb fehérjeforrások, de ha más nincs, megteszi 1-2 étkezésnek. A sovány túrót nem kell bemutatni, de a sajtot, ami zsíros, igen: a szénhidrátmentesség miatt a kalóriaszintet zsírral kell fenntartani, amire teljesen megfelel a sajt. 
 
 
3. Magvak
 
Mogyoró mindenhol kapható, csak a sótlant nehéz megtalálni. A mandula szintén kiváló zsírforrás. Ezeknek a növényi fehérje tartalma is magas, ami annyiban számít, hogy nem cukortartalmuk van, tehát a magvak tápanyagtartalma teljesen "tiszta" fehérje, zsír, kevés szénhidrát.
 
 
4. Tonhal és tőkehalmáj konzerv
 
A legjobb fehérjeforrás ilyenkor a tonhalkonzerv, csak a szagát kell kibírni - és esetleg az ízét. Az igazság azonban az, hogy a fentiekkel összesalátázva teljesen jó lesz. Kizárólag tonhaltörzset vásárolj, az aprított tonhal a kutyának sem való (miért aprítják össze vajon?) és kapsz egy jó fehérjeforrást - sajnos elég drágán, de a vészhelyzet az vészhelyzet.
 
Alkalmanként a tőkehalmáj is értékes falat, a zsírtartalma ugyanis magas, és jó halolaj forrás.
 
 
Szendvics?
 
Az utolsó képen egy fél étkezést látsz, mert valami fehérjeforrás ehhez még kell, de az egy másik tányéron mondjuk tonhal, vagy ezt öntöd le egy turmixxal. A cucc full diétás, pedig sajt van benne, zellerszeleten. Mellette kígyóubi, paradicsom, és az ízt feldobni egy kis mandula. 
 
 
Ilyen megoldásokkal lehet kihúzni a hidegkonyhás időszakot a közértből. Ezeket dobozolva is magaddal viheted a megromlás különösebb veszélye nélkül. 
  
Mit egyél, ha egyszerűen csak kimaradt egy vagy több étkezés, és marha éhes vagy, de nem akarsz szart?
 
Marad a zsír-fehérje-zöldség, esetleg a fehérje-zöldség kombináció.  Nem annyira kényszermegoldás ez, hanem még jót is lehet, hiszen felbolygatja erre az időre az anyagacserédet, a zsíranyagcserédet pedig kifejezetten gyorsítja.
 
Ketogén vagy izokalorikus (30% zsír/fehérje/szénhidrát) diétázóknak pedig simán jó bármikor.
 
Az egész rendszer elve az, hogy
mindig próbálj a természetes ételnél maradni. 
 
 
 
PROFI BEMELEGÍTŐ MEGOLDÁS, MERT MI NEM AKARJUK, HOGY TE IS TÖNKRETEDD AZ ÍZÜLETEIDET!

Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz n...
Rock ballada napot tartunk, mert olyan vidámak vagyunk, hogy szörnyű, ismét van speciális vendégünk Fekete Miki személyében, és megtárgyalun...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!