Kolbász a diétában?

2014-12-09

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
A legtöbb kommersz diétás rendszer arról biztosít, hogy azt ehetsz, amit akarsz. Ez persze hazugság, mégis van arra mód, hogy olyan dolgokat egyél, amire álmodban sem mertél volna gondolni.

Mivel a legtöbb ember baromi akaratgyenge, és nem akar lemondani arról a kajáról vagy kajatípusról, ami miatt elhízott, a hatékony marketingmódszer az, hogy hazudunk neki. Azt mondjuk, eheti tovább a mocskot, mégis lefogy. 

Manapság nagyon trendi olyan hirdetéseket csinálni, amik azt állítják, hogy "edd ezt a fura ételt, és lefogysz", a képen meg valami ijesztő dolog van. Ennél tovébb nem jutottunk, ilyenre ugyanis nem érdemes kattintani, hátha fertőző a szellemi fogyatékosság.

Komolyabb dolog az, ami pl. az Atkins-diétáról szóló könyv ajánlójában áll: nyugodtan ehetsz hamburgert. Csakhogy ez is erősen túl van a csúsztatáson, inkább neveznénk hazugságnak: az Atkins-diétában tényleg lehet hamburgehúst enni, de buci nélkül, tehát teljes hamburgert nem.

Az Atkins-diéta ugyanis alapvetően egy nagyon jó diétás módszer, ami erős szénhidrát-korlátozáson alapul. Ebben a módszerben napi 20g szénhidrát megengedett: ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag semmilyen szénhidrát forrást nem lehet fogyasztani, a 20g ugyanis összejön a járulékos szénhidrát bevitelből. Ennyiből nagyon hasonlít a ketogén diétára.

Egy hamburger buci erősen meghaladja a napi 20g-ot. De ha véletlenül pont annyi, akkor valóban ehetsz egy db. hamburgert, viszont milliméterre centizned kell, hogy ezután ténylen abszolút nulla legyen a szénhirát bevitel. Azaz a sajt, a cottage cheese, a túró még a proteinturmix is teljesen felejtős: csirkét ehetsz salátával a nap hátralévő részében.

Az Atkins diéta a nullához közelítő szénhidtát bevitel miatt megengedi bármilyen zsír bevitelét. És épp emiatt nem gond, ha zsíros húst fogyasztasz, az meg főleg nem, ha sovány hamburgerhúst. 
Testépítőknek Atkins diétánál - ami tulajdonképpen hasonló a hagyományos szénhidrátcsökkentéses diétához, a zsír kérdését leszámítva - a fehérjebevitelt kell magasan tartani.

Azaz ehetsz kolbászt is: ez csak egy zsíros hús. De nem ehetsz hozzá semmilyen szénhidrátot. 
 

A ketogén diétában még hangsúlyosabb a helyzet, mert amígy az Atkinsnél beleférhet némi telített zsír, addig a ketogén diétánál nem a fehérjét visszük fel, hanem a zsírbevitelt.
Ketogén diétában muszáj sok zsírt bevinni. A koncepció itt az, hogy nulla szénhidrát és magas zsírvevitel mellett arra ösztönözzük a testünket hogy a zsírt használja energiaforrásként. A fehérjebevitel ilyenkor közepes, inkább alacsony. Az izomveszteség viszont nulla, mert az izmok fehérjéit nem tudja a test zsírrá alakítani. 

Minden eszközzel el kell érnük tehát, hogy megfelelő mennyiségű zsírt vigyünk be. Ez könnyen lehet minimum 100g naponta, de akár 150 is. Mindezt csupán lenmagolajból fedezni nem egyszerű, mert túl sok a folyékony táplálék. Bejöhetnek a képbe a zsíros húsok.

Na ilyenkor lehet kolbászt enni, mivel a jó minőségű kolbász szín disznóhús és hozzáadott zsír, ami összesen 50%-ot is jelenthet. Nem mondjuk, hogy ezen kell élni, de belefér, és még jó is lehet, ha könnyebben elviseled a diétát némi ízhatás segítségével.

A gyengébbek kedvéért: a ketogén diéta nem dzsuva zabálást jelent. De van tér játszani ezekkel a dolgokkal.

Szóval van az a vicces helyzet, hogy lehet kolbászt és hasonlókat enni diétában. Ha az ketogén diéta.
 

 
Komoly edzéshez bemelegített ízület kell!
WARMUP!

Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz n...
Rock ballada napot tartunk, mert olyan vidámak vagyunk, hogy szörnyű, ismét van speciális vendégünk Fekete Miki személyében, és megtárgyalun...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!