Otthoni edzés pro és kontra

2020-03-27

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció
Felesleges kertelni: az otthoni edzésnek inkább hátulütői vannak, de ha muszáj, az is jobb, mint a semmi. Mire kell figyelni?

 Nem így kell!

 

Nem hiszek az otthoni edzésben. Kellemetlen aktualitás a 2020-as koronavírus-járvány, amire remélem csak egy rossz álomként fogunk majd emlékezni egyszer és ami miatt egyáltalán ez a dolog felmerülhet.


Az edzés abbahagyásában ugyanis mégjobban nem hiszek. És ha biztonsági okok miatt zárva vannak az edzőtermek, más megoldás nem lesz, mint otthon edzeni. Egyfajta vészhelyzeti otthoni edzés.


Kezdjük az otthon edzés előnyeivel, legalábbis kezdhetnénk, ha lennének ilyenek. Tényleg az égvilágon semmi előnye nincs az edzőtermi edzéshez képest. Hátránya annál inkább. 

Még az a látszólagos előny, hogy nem kell elmenni az edzőteremig, még az se valós - az edzőterembe való eljutás ugyanis még akkor is ráhangol az edzésre, vagy legalábbis kimozdít az otthoni komfortzónából, ha ennek nem vagy tudatában. 


Nézzük a hátrányokat.


1. Kényelmes környezet


Ugye te sem gondolod, hogy otthon a szőnyegen edzeni bármennyire is hasonló egy sportlétesítmény aurájához?

 

Egy edzőterem nem kényelmes, hanem funkcionális. Az otthoni kanapé, a nappali berendezése viszont nemcsak a kényelemről szól, hanem egyfajta otthonos nyugalmat is áraszt, ami épp ellenkezője egy edzőterem hangulatának. Ezért ha teheted, ne a lakásban, hanem a kertben, vagy garázsban vagy tárolóban próbálj meg edzeni.


 

2. Túl sok  zavaró tényező


Otthon ezer dolog van, ami elvonja a figyelmet a kutya-gyerek-asszony triumvirátuson kívül és. Ott az internet, éppen megy valami a tévében, készül a kaja a konyhában - ezek mind-mind súlyosan zavaró tényezők.

 

És az “ezt még gyorsan megnézem” vagy “ebből eszek egy kicsit” esetek tökéletesek az edzés tönkretételére, de a családnak is kiváló visszatartó hatása tud lenni, főleg ha rá akarnka beszélni, hogy hanyagold az edzést.


 

3. Eszközök hiánya


Ez nyilvánvaló tény, de ide ide sorolnánk azt is, hogy a nappali szőnyegén nem fogsz tudni nagy súlyt használni akkor sem, ha éppen van kéznél, mert egyszerűen nem alkalmas a felület és tönkretenni sem akarod.

 

Nem hiszünk a súlydobálásban, jómagam mindig szépen teszem le a súlyt, de egy lakásban akkor sem szeretnék negyven kilós egykezessel evezni vagy nyomni. Persze ha az ember ügyes, beszerez egy-két gumilapot, de a dolog pszichésen sem lesz ugyanaz.


Van azonban megoldás mindezek kiküszöbölésére: egyszerűen másfajta edzést kell csinálni, mint eddig.

 

Eszköz hiányában sokkal magasabb ismétléseket kell csinálni, ami nem csak izom-állóképességi szempontból jó, hanem egyszerűen újfajta terhelés, amire az izomzat jól fog reagálni. 

 

Ezenkívül végre van lehetőség, hogy az ember többet foglalkozzon a törzs izmaival, például a szokottnál több hasizom edzés formájában. 

 


Eszköz hiányában rá lehet feküdni a több lábedzésre mindenféle - akár saját testsúlyos - guggolással, padra guggolásokkal, kitörésekkel, sissy guggolással. (A rendes sissy guggolás egyébként rohadt nehéz.) Ki lehet menni a szavadba sok ismétlésesl sétálüós kitörésre akár minden második edzésnapon - megnyugdhat mindenki, pár száz lépés után nyugi van, nem sog semmilyen csicsa lábgép hiányozni.

 

Aki eddig nem tette. el tud kezdeni aerobozni is, hiszen erre szabadtéren van lehetőség.

 


Ki lehet hasznáni az otthoni edzésbe kényszerülés helyzetét akár úgy, hogy nem szintentartás/vegetálás, hanem fejlődés is lehet belőle. Ehhez persze a táplálkozás/kiegészítés  eszköztárat nem szabad hanyagolni: vitamin és ásványi anyag és fehérje biztosan kell, az immunrendszer jó működése érdekében pedig glutamin.


A legnehezebb azonban az, hogy az otthoni környezet nemhogy nem inspirál edzésre, épp ellenkezőleg. 


És ezt bizony le kell küzdeni minden egyes nap. 

 

 

 

 


Bodybuilder Testépítő Webmagazin havi legolvasottabb cikkei
A BB.Tv egy alternatív, sőt, mondhatni underground műsor, a testépítésről - a testépítőkről. Ahogy az angol mondaná, _"no hype"_ - azaz nem ...
A tartalom: Debreczeni Gábor, Dr. Gődény György, Mészáros László, Bunny okosítás. ...

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!